Poezie a próza

Roman Janas

Co se to stalo?

V době dospívání jsem často své pocity ukládal na papír. Tahle báseň je jedna zmála, která by mohla stát za řeč.

8.12.2008 v 22:45 | Karma článku: 8.88 | Přečteno: 768 | Diskuse

Roman Janas

Záchrana bobra Boba

Jednou panovala v kraji ukrutná zima. Začala příliš brzy a byla tak krutá, že i mladý bobr si nestihl postavit včas svůj domeček.Ale zatímco veliká zima vadila bobrovi, labutím, ale i rybám v rybníce, děti se radovaly.

8.12.2008 v 15:25 | Karma článku: 10.01 | Přečteno: 871 | Diskuse

Roman Janas

Jak jezevec přelstil myslivce

Jednoho dne si myslivec Jarda řekl, že uloví jezevce, který se mu zabydlel v revíru.Již nemohl dál snášet škody, které mu starý a chytrý jezevec páchal. Bylo okolo sedmé hodiny večerní, když se vydal ze svého domečku do lesa.Na sobě měl maskované kalhoty, triko a svetr.Šel v gumových botách a na rameni se mu houpala čerstvě vyčištěná kulovnice.Vlasy mu kryla klasická myslivecká čapka.

8.12.2008 v 8:51 | Karma článku: 11.24 | Přečteno: 699 | Diskuse

Roman Janas

Chtěl jsem žít

Nebyl čas přemýšlet. Chtěl jsem žít, a proto jsem dlouhými, téměř klokaními skoky uháněl dolů k řece do bezpečí. Hlavu mi skrápěl pot a na rukou a nohou se mi objevily krvavé škrábance od malin a ostružin, kterými jsem si krátil cestu.

7.12.2008 v 23:59 | Karma článku: 10.61 | Přečteno: 735 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 743

Před jedenácti lety jsem začal s pátráním po osudech válečných zajatců, kteří prošli pracovními komandy na Jesenicku. Více než 130 jich zde zemřelo nebo bylo zastřeleno.

V květnu roku 2016 jsem v muzeu v České Vsi založil válečnou expozici, které se věnuji dodnes.

Muzeum můžete navštívit zde: