Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RJ

Roniel

27. 1. 2009 8:30
Auschwitz-Birkenau

Tomuto smutnému tématu se věnuji na těchto dvou stránkách:

(http://www.koncentracni-tabory.estranky.cz)

(http://www.zajatecke-tabory.estranky.cz)

[>-]

0 0
možnosti
LH

monkey1

27. 1. 2009 3:07
Škoda

Škoda, že jste to popsal jen takovým suchým výčtem míst v táborech, kde jste byli.

Byla jsem se podívat v Osvětimi loni, ale z návštěvy mi zbyly především pocity. Do Osvětimi jsme přijely (my dvě se sestrou) začátkem dubna. Šly jsme neprv do starého tábora - Osvětimi I.-tam co je ona brána Arbeit machts frei. Svítilo sluníčko, stromy se zelenaly, ptáci zpívali ... A první pocit - tady něco nehraje, tady je tak hezky - upravený areál, domy z režného zdiva, pěkně po německu pravidelně uspořádané - ono to tam na první pohled vypadalo opravdu hezky, skoro jak nějaké rekreační středisko. Vyfotila jsem si pár záběrů-moc ráda fotím. To ale bylo poprvé a naposled, co jsem tam něco vyfotila. Naprosto mě odrovnala expozice, kde byly věci, co zbyly po těch nešťastnících. Věci, co se jim po příjezdu sebraly, vytřídily a skladovaly. Hromada kufrů. Hromada hřebenů. Pětitunová hromada ostříhaných lidských vlasů ... a nakonec hromada dětských botiček.

0 0
možnosti
LH

monkey1

27. 1. 2009 3:28
Re: Škoda

Vyšly jsme z bloku ven, na schodech tam seděla slečna s hlavou zabořenou v dlaních a plakala. Prošly jsme další expozice a nakonci byla ona jediná zbylá plynová komora. Ošklivá temná černá kobka a od ní koleje k pecím vedle. Někdo si tam ty pece zrovna fotil. Na co? Aby se tim doma mohl kochat? Bylo mi divně od žaludku, a tak jsme radši odešly. Jely jsme pak ještě do Březinky. A zas ta zrůdná koncepce - brána, kterou jezdily transporty do tábora ne náhodně připomíná římský triumfální oblouk. Od brány se táhne asi 2km dlouhá rampa .. a na konci rampy? Plynové komory. Přesně na osu naproti bráně. Ono to také tak fungovalo - lidé vystoupili a většina transportu pokračovala po selekci rovnou do plynu - tedy do "umýváren" opět v zeleni - za komorama je krásný park. Prý kolem stavení kde byly komory a pece byly pečlivě udržované záhonky, aby lidé opravdu věřili, že se jdou umýt...

0 0
možnosti
  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 952x
Před jedenácti lety jsem začal s pátráním po osudech válečných zajatců, kteří prošli pracovními komandy na Jesenicku. Více než 130 jich zde zemřelo nebo bylo zastřeleno.

V květnu roku 2016 jsem v muzeu v České Vsi založil válečnou expozici, které se věnuji dodnes.

Muzeum můžete navštívit zde: